måndag 28 maj 2012

Min första bardval!

Idag gick båten ut till havs och vi såg två sejvalar,
vilket betyder att jag fått se min första bardval :D

Det var en vuxen individ, på ca 20 m
och en juvenil på ca 10-15 meter
Vi följde dem ganska länge, men havet var tufft och flera av turisterna blev sjösjuka
Extremt tråkigt eftersom det var en underbar upplevelse att få se sejvalarna









Till lunch åt vi "the holy ghost soup" som serverades för att fira den Helige Anden
Mynta och kött och bröd, faktiskt väldigt god, och gratis
men en man tyckte det var konstigt att jag inte åt köttet, och sa att snart är jag hungrig igen ;)
Nå, nu är jag hungrig igen... 6 timmar senare.



shit.. jag har redan börjat mixa engelska och svenskan...

Delfinkramar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...