fredag 20 april 2012

Oväntat besök

Igår damp det ned oväntat besök ifrån taket
En humla kom ned, smutsig, dammig och full av spindelväv

Den lilla (stora) vännen blev snabbt upp plockad av mig, bort från kattern
den fick komma ut i solen och lugna sig
och jag hjälpte den av med spindelväv och annat

Det var lustigt hur det var som om den visste att jag hjälpte den,
den blev alldeles lugn, och lät mig plocka väven och så sträckte den upp ben efter ben

Självklart var jag framme med kameran, och jag fotade och fotade
Så börjar den klättra upp för kanten på ljusstaken jag satt den på och så tänker jag

"snart flyger den, bara den inte flyger på mig"

Ni förstår, genom kameralinsen var den stor som Godzilla!
och vips sitter den på mitt knä innan den flög iväg

Den underbara humlan, se så dammig den är

Stretchar innan take off,
viktigt det där med vaderna innan en flygtur ;)

 Provstartar motorn

Kollar vindförhållandena

Upp på startbanan 
innan den flög rakt på mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...