onsdag 18 april 2012

Trädgårdar och vårblommor

Just nu älskar jag att läsa alla trädgårdsbloggar
De ser alla likadan ut - bruna med små liv som sticker upp överallt och de letar vårtecken som galningar
Nån scilla, krokus, tulpan, vårlök och nån tussilago i diket, vi alla vet att de små sakta tittar fram
och vi trädgårds-nördar njuter och välkomnar dem

Ja, några känner mig sen "Magi och Sed" och "När Späckisar kallar"
men ni nya läsare, jag använder ord som "galen" och "nörd" med väldigt positiv innebörd

Jag kastar mig själv över varenda liten blomma jag kan hitta nu,
klänger mig fast vid dem och fotar och längtar efter sommaren
De är små tecken, små mirakel, som berättar att sommaren kommer
Värmen kommer, bina kommer, fjärilarna kommer

Och ni som följt med mig sen förra våren vet att jag oroade mig väldigt för scillan när fjärrvärmen grävdes in
Den blåa lägdan som försvann utan att jag hann flytta dem, men att de växte där trots att de blev förstörda
I år är de tillbaka också, och välkomnar grannens bin
Jag har sett bin i luften men inte lyckats se dem på scillan än, och inte lyckats fota dem heller
Men, än åker jag inte, och än pågår våren






ps. tack för alla fina kommentarer och att ni väljer att följa med mig via min drömska blogg
Kom, följ med mig till Azorerna också, kom och simma med mina delfiner!
Skulle nån vilja, hör av så hjälper jag er hela vägen från Sverige till delfinerna :)


2 kommentarer:

  1. Sv: ja, de tillhör samma kategori :P

    Fina bilder =0)

    SvaraRadera
  2. Belle fotografie, la natura ci regala sempre delle belle emozioni!! buona giornata...ciao

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...