onsdag 4 juli 2012

Delfinsim

Idag hade vi två båtar ute och simmade. Vi simmade med olika grupper av vanlig delfin men vi möttes upp ute på havet.

Igår var jag inte ned i vattnet med delfinerna men idag kunde jag inte hålla mig borta. Så jag tog sista doppet.
När jag kom ned i vattnet gled två mammor förbi med var sin mini-kalv. De simmade så nära att jag kunde ha tagit på dem, och de dök sakta ned framför mig. Kalvarna vände sig och diade sina mödrar. WOW!!

Sen när vi var på väg tillbaka till Ponta Delgada hängde jag ifrån båten och åkte med och delfinerna kom och  simmade runt båten. Åter igen så nära att jag kunde ha klappat dem. Tre bajsade rakt framför mig så nu har (även) jag simmat genom delfinbajs. Men det häftiga var att två gled upp jämsides med mig och parade sig med varandra. WOW WOW! Aldrig sett det tidigare under vattnet!

Den andra båten med simmare :)



Where dolphin? There dolphin!


Sorry, no underwater footage from today. I just enjoyed being in the water.

Edit: jag var i vattnet när Clara filmade detta :)

Delfinkram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...