onsdag 3 december 2014

3. I nuet och små ting

Ibland är det lustigt, man loggar till på Facebook och orden man behöver höra poppar upp direkt:

Honor the space between no longer and not yet

Att det händer beror nog på de vänner jag har där som varje dag delar och sprider underbara ord och affirmationer. Det gäller att välja sin omgiving.
Saker faller på plats när man är i nuet, och jag ser små tecken överallt just nu. Jag skapade ett kort igår för en butik och man kunde välja design själv men de kommer med rekommendationer och för mig blev det ett flock delfiner! Så underbart!
Men mer små, små saker. Jag går till jobbet och kikar ut över havet och tänker på kryssningsfartyg, kommer ner till marinan och där finns ett :)
Jag tänkte också, längesen jag såg ankorna.... ja, där är de!
Jag har även planerat att fördjupa mig i delfindrömmer men inte kommit till skott, och det första email jag öppnar idag handlar just om detta. Så! Dags att delfindrömma och meditera. Sitter på land idag, men imorgon ska vi försöka ta oss ut på havet, till delfinland. Drömma idag - möta imorgon.

Små, små saker men det tanker, intuition och verklighet faller på plats. Ny energi idag. Ny glädje.
Glöm gårdagen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...