fredag 5 december 2014

5. Vakna på rätt sida och förbli på rätt köl

Vad dagen förblir annorlunda om man vaknar på rätt sida. Det svåra är att stanna på rätt köl hela dagen. Om man bestämmer sig för att hålla en positiv attityd, fyller sig själv med glädje och låter det flöda, då går allt lite bättre. Men det är inte lätt. Det vet vi alla. Knepet idag är att skapa positiva chanser och upplevelser. Tänkte börja med att bjuda ut gubben på lunch. En finare lunch, inte i caféet som annars utan restaurang idag. Beror på vad han väljer. Sen måste jag komma på mer planer för dagen! Jag vill skapa födelsedags känsla. För idag kliver larven ur puppan och föds på nytt. Jag har sett fjärilar idag, och så fort jag kom på jobbet började jag och en god vän prata om fjärilar. Sitter du i Sverige kanske detta låter väldigt långt borta från verkligheten. Mörkaste tiden och inte ens en mygga vill visa sig, eller? Kika ut och se solen (eller ljus). Och upplev inre fjärilar. Pannchakrat blir fokus idag :)

Fångade ett skepp på bild igår som inte vart till Azorerna på 15 år och det kan nog dröja lika länge innan vi ser det igen. Kanske låter konstigt för vissa, men för mig är det en båt till i samlingen! YES!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...