onsdag 20 juni 2012

Korpens logg


Idag åkte vi ut på förmiddagen - kallt, blött och ytterst få springare...
Inga bilder för det var för blött.

Hur är det annars i Ponta Delgada?

Lufttemp. ca 22-23 i skuggan
Vattentemp. ca 19-21 grader
Vågor ca 1,9-2,4 m, vänta! Det ser ut att bli bättre i morgon, bara 1,2-1,5 m
Vindstyrka: mellan 6-16 knop denna vecka, byar upp till 24

Arbetstider: 8.30 till nånting... vanligtvis är jag hemma mellan 17 och 18
Arbetskamrater: de bästa
(fast jag sakna er, Ingrid och Susanne!)

Boende: toppen!
Balkong: Ja
Utsikt: havet och Lagoa (ser jag Lagoa är det en bra dag, ser jag inte Lagoa vill jag bara somna om

Insekter: inte så många, värst är väl kackerlackorna i duschen... och så finns det en del stora spindlar.
Andra djur: Ormvråkar, fladdermöss, småfåglar, duvor, grodor och en ödleart...
Delfiner: tappat räkningen
Kaskeloter: tappat räkningen
Bardvalar: 2

Ser ni den höga vita byggnaden i mitten? Den är i Lagoa. Syns den så här dåligt drar jag täcket över huvudet...
Det här börjar likna svensk midsommar... 


Vänta nu, vad gör jag på dagarna då?
När jag inte är ute på havet och tittar på delfiner eller valar, eller simmar med delfiner (och pratar med turister),
sitter jag framför datorn och identifierar kaskeloter och rissos delfiner, bloggar,
skurar båtar, flytvästar och regnkläder... 
Dricker kaffe, te, matar fiskar och njuter av tillvaron

Så här ska Lagoa ut :) 
Visserligen är detta i kvällssolen, men men... vi får hoppas att detta är vad jag ser i morgon



Delfinkram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...