fredag 1 juni 2012

Något nytt varje dag

Man lär sig något nytt varje dag
och idag lärde jag mig vad sjösjuka är, och känns

Jag har inget minne av att jag någonsin varit sjösjuk,
trots sjögång värre än idag
men idag däcka jag helt och hållet... för att inte någon ska tappa matlusten så lämnar vi det så...

I mitt illamående och halvt sovande tillstånd får jag se springarna komma
De lekte runt båten och jag såg bara några få fenor sticka upp,
men jag hörde turisternas "Aaawww" och "Weeeiiii"
Så, jag visste att de (de få av dem som inte mådde som jag) fick en fin belöning
Shit, vad glad jag blev för att delfinerna kom!
Turisterna förtjänade verkligen att få se dem, så nära och lekfulla, bowriding med kalvar
Och jag kunde bara sitta där och vara glad för deras skull,
med mina vänner som gick förbi då och då, klappa om mig, gav mig nya påsar och servetter, och varma jackor och de frågade hur det var... jag har inget minne av vad jag svarade...

Bättre lycka imorgon, eller hur? ;)

Bilden är från tidigare, men samma art - vanlig delfin/springare/sadeldelfin
Jag var inte pigg nog för att ta några nya bilder

Jo, jag glömde: dagen bästa
Precis när alla turister lämnade båten så hör jag en kvinna säga
"Åh, titta, hon dog"
Och hur skulle jag kunna hålla mig för skratt!!

Delfinkramar!

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...