måndag 11 juni 2012

Rissos, Spotter och en blåsmanet


På förmiddagen kom rissos delfinerna tillbaka:)
Jag är helt kär i dem. De är så fantastiska och mäktiga!





Sen såg vi vanliga delfiner och sen flasknosarna från igår med bäbisen!



Dyker under våran båt


Vädret var så bra idag att vi såg Santa Maria, våran granne


På eftermiddagen hade vi bara flasknosdelfiner, men en väldigt trevlig grupp på 3 individer.
Den ljusa, den mörka och den fläckiga som vi kallade "Spotter"


"Spotter"




Don't try this at home! Plocka inte upp blåsmaneter/portugisiska örlogsmaneter!
De bränns! Me stupid. Tried to be brave. Ended up stupid.

Nej, så farligt var det inte. Vi hade en tur med endast flasknosdelfiner, och vi cirkulerade och cirkulerade och letade efter något kul. Så, vi beslöt oss för att plocka upp en blåsmanet för att visa den.
Och jag bestämde mig för att vara den som plockade upp den men havet var ganska tufft.
Jag fick tag på en men den "slet sig" (=jag fegade ur) och en tentakel hamnade på mitt finger. Alldeles lila var den och jag visade upp den för turisterna. Det brände som en brännässla, men så fort jag fick bort den slutade det. That's it. Still stupid.



Delfinkramar!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...